zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta i Gminy Margonin

Rada Miasta i Gminy Margonin Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu czwartek, 22 maja 2025

Czas publikacji: 29 dni 22 godziny temu
Długość nagrania: 03:04:41
Liczba odtworzeń: 94
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie posiedzenia Rady Miasta i Gminy Margonin - 22 maja 2025

Punkt 1: Otwarcie sesji

Sesję otworzył przewodniczący, witając burmistrzów, radnych, sołtysów oraz mieszkańców. Stwierdzono obecność 14 radnych na 15.

Punkt 2: Porządek obrad

Przewodniczący przedstawił porządek obrad. Pani Joanna Zmudzińska zgłosiła wniosek o wprowadzenie zmiany uchwały dotyczącej statutu gminy.

Punkt 3: Informacje na temat odbytych posiedzeń Komisji Rady

Przedstawiono sprawozdania z posiedzenia Komisji Rewizyjnej oraz wspólnych komisji. Komisja rewizyjna omawiała wykonanie budżetu gminy za 2024 rok i wnioski dotyczące absolutorium dla burmistrza.

Punkt 4: Informacje na temat działalności Przewodniczącego Rady

Przewodniczący podsumował swoje działania w okresie międzysesyjnym, w tym udział w różnych wydarzeniach lokalnych.

Punkt 5: Informacje na temat działalności burmistrza

Burmistrz przedstawił swoje działania, w tym uczestnictwo w otwarciu nowego zakładu produkcyjnego oraz inne spotkania związane z działalnością gminy.

Punkt 6: Podjęcie uchwał

Punkt A: Nadanie nazw drogom wewnętrznym

Uchwała dotycząca nadania nazw ulicom w gminie Margonin została przyjęta jednogłośnie.

Punkt B: Zmiany uchwały budżetowej na rok 2025

Uchwała w sprawie zmian budżetowych została przyjęta przy 10 głosach za i 4 wstrzymujących.

Punkt C: Zmiany wieloletniej prognozy finansowej

Uchwała dotycząca zmian w prognozie finansowej została przyjęta jednogłośnie.

Punkt D: Ponowne wynajęcie nieruchomości gruntowych

Uchwała w tej sprawie została przyjęta jednogłośnie.

Punkt E: Obciążenie służebnością przesyłu

Uchwała dotycząca obciążenia służebnością została przyjęta jednogłośnie.

Punkt F: Dotacja na prace konserwatorskie

Uchwała w sprawie dotacji dla kościoła w Żoniu została przyjęta jednogłośnie.

Punkt G: Przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt H: Zwolnienia w podatku od nieruchomości

Uchwała dotycząca zwolnienia z podatku została przyjęta przy 12 głosach za i 2 wstrzymujących.

Punkt I: Uchwalenie regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów

Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za i 1 wstrzymującym.

Punkt J: Zmiany w uchwale dotyczącej diety radnych

Uchwała została przyjęta przy 9 głosach za i 5 wstrzymujących.

Punkt K: Powołanie stałej komisji zdrowia

Pani Maria Miler została wybrana na przewodniczącą komisji zdrowia. W skład komisji weszli również: Tomasz Gorkowski, Danuta Strychalska, Halina Lenarczyk, Joanna Heimann oraz Rafał Gimzicki.

Punkt L: Powołanie komisji rozwoju i rewitalizacji

Pani Halina Lenarczyk oraz pan Tomasz Gorkowski zostali wybrani na przewodniczącego komisji rewitalizacji.

Punkt 7: Wolne głosy i wnioski

W trakcie wolnych głosów poruszono kwestie związane z budową infrastruktury, problemami z odpadami oraz potrzebami mieszkańców w zakresie oświetlenia i chodników.

Punkt 8: Zamknięcie sesji

Przewodniczący zamknął sesję, dziękując wszystkim za udział.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

337 dni 22 godziny temu 648
337 dni 22 godziny temu 529
723 dni 1 godzinę temu 1022