zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta i Gminy Margonin

Rada Miasta i Gminy Margonin Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu środa, 25 czerwca 2025

Czas publikacji: 86 dni 21 godzin temu
Długość nagrania: 03:11:01
Liczba odtworzeń: 287
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie posiedzenia Rady Miasta i Gminy Margonin - 25 czerwca 2025

Punkt 1: Otwarcie sesji

Przewodniczący otworzył czternastą sesję Rady Miasta i Gminy Margonin, witając burmistrzów, radnych, sołtysów oraz mieszkańców. Stwierdzono obecność 15 radnych, co pozwalało na podejmowanie decyzji.

Punkt 2: Porządek obrad

Przewodniczący przedstawił porządek obrad oraz zapytał o ewentualne uwagi. Burmistrz zgłosił propozycję wprowadzenia dwóch punktów do porządku: E - petycja w sprawie budowy toalety i ogrodzenia cmentarza oraz F - dotacja na prace remontowe przy kościele. Radna Jolanta Zmudzińska zaproponowała dodanie punktu G dotyczącego zmiany uchwały o zasadach wypłacania diet radnym. Wszyscy zaproponowani punkty zostały jednogłośnie przyjęte do porządku obrad.

Punkt 3: Informacje na temat odbytych posiedzeń Komisji Rady

Przedstawiono sprawozdania z posiedzeń Komisji Wspólnej, Rewizyjnej oraz skarg, wniosków i petycji. Wspomniano o omówieniu petycji dotyczącej budowy toalety i ogrodzenia cmentarza.

Punkt 4: Informacje na temat działalności Burmistrza

Burmistrz przedstawił informacje o wydarzeniach, w których uczestniczył od ostatniej sesji, w tym Dni Margonina i targi. Zostały również wymienione zarządzenia wydane w okresie międzysesyjnym, dotyczące m.in. wykazu nieruchomości przeznaczonych do wynajęcia oraz zmian w budżecie.

Punkt 5: Informacja na temat działalności Przewodniczącego Rady

Przewodniczący Rady omówił swoje działania, w tym uczestnictwo w różnych wydarzeniach lokalnych oraz posiedzeniach komisji.

Punkt 6: Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi

Przedstawiono sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym dotacje przyznane stowarzyszeniom.

Punkt 7: Raport o stanie gminy za rok 2024

Raport omówił główne kierunki i problemy finansowe gminy. Burmistrz wskazał na zmiany w finansowaniu samorządów oraz ich wpływ na budżet gminy.

Punkt 8: Podjęcie uchwał

Udzielenie wotum zaufania Burmistrzowi: Uchwała została przyjęta (10 za, 5 przeciw).
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2024 rok: Przedstawiono sprawozdanie, które zostało pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
Absolutorium dla Burmistrza: Uchwała została przyjęta (10 za, 4 przeciw, 1 wstrzymujący).
Zmiany w uchwale budżetowej na 2025 rok: Uchwała przyjęta (10 za, 5 wstrzymujących).
Zmiany w wieloletniej prognozie finansowej: Uchwała przyjęta (10 za, 5 wstrzymujących).
Ponowne wynajęcie nieruchomości lokalowej: Uchwała przyjęta jednogłośnie (15 za).
Ustanowienie służebności gruntowej: Uchwała przyjęta jednogłośnie (15 za).
Rozpatrzenie petycji w sprawie budowy toalety i ogrodzenia cmentarza: Punkt wycofano z porządku obrad (15 za).
Dotacja na prace remontowe przy kościele: Uchwała przyjęta (12 za, 3 wstrzymujące).
Zmiana uchwały dotyczącej zasad wypłacania diet radnym: Uchwała przyjęta jednogłośnie (15 za).

Punkt 9: Sprawy bieżące

Radni poruszyli różne kwestie dotyczące dróg, oświetlenia, a także zapytali o asystenta osoby niepełnosprawnej oraz programy wspierające mieszkańców. Burmistrz zapewnił, że prace są w toku i będą kontynuowane.

Punkt 10: Zamknięcie sesji

Przewodniczący zamknął sesję, dziękując wszystkim obecnym za udział.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

107 dni 23 godziny temu 303
415 dni 22 godziny temu 787
415 dni 22 godziny temu 664
696 dni 22 godziny temu 1001
801 dni 1 godzinę temu 1232