zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta i Gminy Margonin

Rada Miasta i Gminy Margonin Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu czwartek, 16 października 2025

Czas publikacji: 12 dni 12 godzin temu
Długość nagrania: 02:08:17
Liczba odtworzeń: 77
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie posiedzenia "Sesja Rady w dniu czwartek, 16 października 2025"

Punkt 1: Otwarcie sesji

Sesję otworzył przewodniczący, witając radnych, sołtysów oraz mieszkańców gminy Margonin. Stwierdził, że na sesji obecnych jest piętnastu radnych, co pozwala na podejmowanie uchwał.

Punkt 2: Porządek obrad

Przewodniczący przedstawił porządek obrad. Pani Joanna Heimann zgłosiła wniosek o wycofanie punktu H z obrad, argumentując, że nie ma podstaw prawnych do ponownego głosowania nad skargą, która została wcześniej uznana za zasadną. Po dyskusji, wniosek został odrzucony (5 głosów za, 9 przeciw, 1 wstrzymujący się).

Punkt 3: Przyjęcie protokołów sesji

Protokoły z poprzednich sesji zostały przedstawione do głosowania. Protokół z dnia 31 lipca 2025 został przyjęty (14 za, 1 wstrzymujący), a następnie protokół z dnia 11 września 2025 również został przyjęty.

Punkt 4: Informacje na temat odbytych posiedzeń komisji

Przewodniczący komisji przedstawili sprawozdania z posiedzeń. Wspólna komisja omówiła projekty uchwał, komisja do spraw planowania przestrzennego zaprezentowała plany zagospodarowania przestrzennego, a komisja zdrowia podkreśliła problemy kadrowe w placówkach medycznych.

Punkt 5: Informacje na temat działalności Burmistrza

Burmistrz Janusz Piechocki przedstawił swoje działania w okresie międzysesyjnym, w tym uczestnictwo w zebraniach sołeckich oraz otwarciach różnych obiektów.

Punkt 6: Informacje na temat działalności Przewodniczącego Rady

Przewodniczący Rady przedstawił swoje działania, w tym udział w zebraniach wiejskich i innych wydarzeniach lokalnych.

Punkt 7: Podjęcie uchwał

Punkt A: Zmiany uchwały budżetowej na rok 2025 - uchwała została przyjęta (13 za, 2 wstrzymujące się).

Punkt B: Zmiany wieloletniej prognozy finansowej - uchwała przyjęta (14 za, 1 wstrzymujący się).

Punkt C: Udzielenie pomocy finansowej powiatowi chodzieskiemu - uchwała przyjęta jednogłośnie (15 za).

Punkt D: Szczegółowe zasady umarzania należności - uchwała przyjęta (14 za, 1 wstrzymujący się).

Punkt E: Ponowne wynajęcie nieruchomości - uchwała przyjęta jednogłośnie (15 za).

Punkt F: Przystąpienie do procedury zmiany granic administracyjnych miasta - uchwała przyjęta (14 za, 1 wstrzymujący się).

Punkt G: Zmiany uchwały dotyczącej opłat za usługi komunalne - uchwała przyjęta jednogłośnie (15 za).

Punkt H: Zmiana uchwały w sprawie skargi - uchwała przyjęta (8 za, 5 przeciw, 2 wstrzymujące się).

Punkt 8: Interpelacje

Radny Tomasz Gorkowski zgłosił interpelacje dotyczące infrastruktury telekomunikacyjnej oraz stanu drzew w gminie. Obie interpelacje dotyczyły bezpieczeństwa mieszkańców.

Punkt 9: Wolne głosy

Podczas wolnych głosów poruszono kwestie dotyczące hydrantów, siłowni oraz jakości wody w gminie. Radni wyrazili zaniepokojenie stanem wody i potrzebą informowania mieszkańców o jej jakości.

Punkt 10: Zakończenie sesji

Przewodniczący ogłosił koniec sesji, dziękując wszystkim za udział i zaangażowanie.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

445 dni 13 godzin temu 843
445 dni 13 godzin temu 714
830 dni 16 godzin temu 1302